عضو مجلس خبرگان رهبري: محافظت از حرم ائمه اطهار (ع) وظيفه مسلمانان است

 

 عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: حرم ائمه اطهار (ع) به ويژه حرم حضرت زينب (ع) آبروي شيعه بوده و محافظت از آن ها وظيفه مسلمانان است.

 

 

آيت الله محمدتقي پورمحمدي، روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان مراغه افزود: اگر مسلمانان در برابر داعش و گروهك هاي مسلح تروريستي ايستادگي نكنند، آن ها حرم حضرت زينب (س) را ويران خواهند كرد و اين موضوع باعث سرافكندگي اهل شيعه است.
وي با بيان اينكه مدافعان حرم در برابر تجاوز داعش و دشمنان اسلام به حرمين شريفين دفاع مي كنند، اظهار كرد: همه ما وظيفه داريم امكانات اوليه مدافعان حرم را فراهم كنيم.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري يادآوري كرد: در دوران جنگ، مردم با تمام توان در قالب ستاد پشتيباني از جبهه و جنگ از رزمندگان اسلام در مقابل رژيم بعثي حمايت مي كردند و اكنون نيز بايد زمينه براي حمايت مردم از مدافعان حرم فراهم شود.
آيت الله پورمحمدي، از مردم، ريش سفيدان مساجد، خيران، اعضاي هيات هاي حسيني و احسان دهندگان خواست از مدافعان حرم حمايت كرده و بخشي از نذورات خود را در اين زمينه احسان كنند.
وي با تاكيد بر اينكه در زمان كنوني حمايت از مدافعان حرم بر هر چيز ديگري مقدم بوده و در اولويت است، گفت: هدف اصلي داعش و گروهك هاي تروريستي، جمهوري اسلامي ايران و قطع كردن ريشه شيعه بوده و سوريه و عراق مقدمه اي براي دستيابي آنان به هدف خود بوده كه در سايه اقتدار نظام جمهوري اسلامي، آن ها در اين كشورها زمين گير شده اند.
آيت الله پورمحمدي، همچنين با اشاره به انتقادهاي خود در سال هاي گذشته از تصويب طرح پرداخت يارانه به مردم در دولت گذشته، گفت: اين كار نوعي ايجاد بدعت در جامعه بود و نمايندگان مجلس نبايد به آن راي مي دادند چرا كه اكنون حذف آن به دغدغه مسوولان تبديل شده است.
سرپرست ستاد مدافعان حرم شمال غرب كشور نيز در اين جلسه گفت: در زمان كنوني جهان اسلام در شرايط خاصي قرار گرفته و استكبار با ايجاد جريان هاي مختلف مذهبي بدنبال مقابله با جمهوري اسلامي ايران و شيعيان است.
محسن ايران زاد، افزود: آمريكايي ها و انگليسي ها قبل از پيروزي انقلاب با ايجاد يك جريان فكري به نام بهائيت و وهابيت قصد نفوذ در مذهب شيعه و سني داشتند كه در سايه وجود حوزه هاي علميه قوي و علماي شاخص و توانمند در ايران، به هدف خود براي گسترش بهائيت نرسيدند ولي موفق به ايجاد وهابيت در كشورهاي سني شدند.
وي يادآوري كرد: در زمان كنوني نيز دشمنان اسلام با ايجاد گروهك هاي تروريستي داعش، القاعده، طالبان، جبهه نصره و جيش الاسلام مي خواهند جريان مقاومت اسلامي را تضعيف و سپس به ايران حمله كنند كه اين توطئه آنان با درايت رهبر معظم انقلاب و ايثار نيروهاي حزب الله و مدافعان حرم خنثي شده است.
سرپرست ستاد مدافعان حرم شمال غرب كشور با اشاره به اينكه حرم اهل بيت (ع) در خطر قرار دارد، اظهار كرد: تقويت و حمايت از مدافعان حرم مانع از رسيدن اين گروهك ها و استكبار به اهداف خود مي شود.
ايران زاد، ادامه داد: مدافعان حرم خواسته اي جز دعا، فرهنگ سازي براي مقابله با گروهك هاي تروريستي و داعش و تامين امكانات اوليه از مردم ندارند.
فرماندار مراغه نيز در اين جلسه با اشاره به شعار سال كه از سوي رهبر معظم انقلاب نامگذاري شده است، گفت: همه بايد با تلاش و همت دوچندان به خواسته رهبري مبني بر 'اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل' جامه عمل بپوشانيم.
ظفر محمدي، افزود: در راستاي تحقق شعار امسال همه بايد احساس مسووليت كنند و براساس بيانات رهبر معظم انقلاب و تاكيدات رييس جمهوري حركت كنند.
وي، حمايت از توليدات داخلي، كاهش ميزان تورم، ايجاد اشتغال و جذب سرمايه گذاران را از جمله راهكارهاي تحقق شعار امسال اعلام كرد و اظهار داشت: ديدگاه ما براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد دورن زا و برون نگر باشد.
فرماندار مراغه همچنين با اشاره به برگزاري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه انتخابيه، از مسوولان نهادها و ادارات خواست بي طرفي خود را در برگزاري اين مرحله از انتخابات نيز همانند مرحله اول حفظ كنند و با استفاده از تمام امكانات زمينه برگزاري انتخابات سالم را فراهم كنند.
محمدي، همچنين خواستار توجه بيشتر در سال جاري نسبت به سال گذشته به طرح تكريم ارباب رجوع و ديدار با خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان شد.
در اين آيين ستاد پشتيباني از مدافعان حرم شهرستان مراغه تشكيل شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395برچسب:, | 15:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |